Kundsupport
För oss här i webbutiken, liksom i butiken, är det av yttersta vikt att erbjuda god kundservice. Vi hjälper gärna till med allt som rör produkterna, användningen av denna webbutik eller andra butikrelaterade frågor. Kontaktuppgifter finns bakom denna länk.
Garanti, support och felansvar
Garantin täcker i huvudsak endast tillverknings- och materialfel på produkten. Garantireparationer utförs alltid enligt tillverkarens garantivillkor. Vi hanterar garantiärenden direkt med tillverkaren för din räkning och det är av yttersta vikt för oss att våra produkter håller hög kvalitet. Naturligtvis ansvarar vi också för produkternas lagstadgade felansvar när produktgarantin har löpt ut eller ingen garanti har beviljats. Om du har problem med en produkt som du köpt från oss, vänligen kontakta oss.
Reklamation
Kunden är skyldig att uppvisa ett inköpsbevis, kvitto eller annat bevis på inköpsstället och -tidpunkten vid retur eller reklamation av en vara. Saarni GB Oy förbehåller sig rätten att ta ut kostnaderna för kvittosökning från köparen.
Reklamationer behandlas endast skriftligen. En informell reklamation kan skickas antingen via e-post till sonja@saarnigb.fi eller som brev till adressen Saarni GB Oy, Kauppiaskatu 4, 20100 Åbo.
Lösning av meningsskiljaktigheter: Alla meningsskiljaktigheter ska i första hand lösas genom förhandlingar. Konsumentkunden har rätt att hänskjuta meningsskiljaktigheter som uppstår från detta avtal till konsumenttvistenämnden (www.kuluttajariita.fi) för att lösas. Innan ärendet tas upp av konsumenttvistenämnden ska konsumenten kontakta magistratens konsumentrådgivning (www.kuluttajaneuvonta.fi).