Kundsupport
För oss här i nätbutiken, liksom i butiken, är det av yttersta vikt att erbjuda god kundservice. Vi hjälper gärna till med frågor om produkter, användningen av denna nätbutik eller andra butikrelaterade ärenden. Kontaktuppgifter finns bakom denna länk.
AI-baserad produktguide
Under varje produkt finns en AI-driven produktsrådgivare som du kan fråga om råd och tips relaterade till produkterna. Du kan till exempel be om produktförslag för specifika tillfällen och evenemang, vilka produkter som passar ihop, eller hur en produkt kan underhållas. Produktsrådgivaren förstår alla språk och kan ombes att använda vilket språk som helst. AI har dock begränsningar, och när dessa uppstår är det bra att kontakta kundtjänsten direkt.
Översättningar till olika språk
Webbutiken har automatiskt översatts till flera olika språk med hjälp av en AI-baserad ChatGPT-gränssnitt från OpenAI, där originalspråket är finska. Översättningarna håller överlag god kvalitet, men små fel kan förekomma. Texter i bilder har inte översatts.
Garanti, support och felansvar
Garantin täcker i huvudsak endast tillverknings- och materialfel i produkten. Garantireparationer utförs alltid enligt tillverkarens garantivillkor. Vi hanterar garantiärenden åt dig direkt med tillverkaren och det är av yttersta vikt för oss att våra produkter uppfyller hög kvalitet. Naturligtvis ansvarar vi också för produkternas lagstadgade felansvar när produktens garanti har löpt ut eller ingen garanti har beviljats. Om du har problem med en produkt du köpt från oss, vänligen kontakta oss.
Reklamation
Kunden är skyldig att uppvisa ett inköpsbevis, kvitto eller annat bevis på inköpsstället och -tidpunkten vid retur eller reklamation av en felaktig vara. Saarni GB Oy förbehåller sig rätten att ta ut kostnaderna för sökandet av kvittot från köparen.
Reklamationer behandlas endast skriftligen. En informell reklamation kan skickas antingen via e-post till adressen sonja@saarnigb.fi eller som brev till adressen Saarni GB Oy, Kauppiaskatu 4, 20100 Åbo.
Lösning av meningsskiljaktigheter: Alla meningsskiljaktigheter strävas i första hand att lösas genom förhandling. Konsumentkunden har rätt att hänskjuta meningsskiljaktigheter som uppstår från detta avtal till konsumenttvistenämnden (www.kuluttajariita.fi) för att lösas. Innan ärendet tas till konsumenttvistenämnden ska konsumenten kontakta magistraternas konsumentrådgivning (www.kuluttajaneuvonta.fi).