Hoppa till innehållet

Varukorg

Din varukorg är tom

Leverans och retur

Leverans från webbutiken

Saarni GB Oy erbjuder en transporttjänst som produceras av Posti. Vanligtvis går paket inom 1-2 arbetsdagar. Produkterna i en enstaka beställning kan levereras i flera försändelser, men vi strävar efter att posta alla produkter i ett parti.

Vi erbjuder även möjligheten att hämta produkten från vår butik. Avhämtning är kostnadsfri och produkten kan hämtas direkt efter betalningstransaktionen, med hänsyn till ovanstående frågor.

Målet är att behandla den färdiga beställningen inom 48 timmar efter mottagandet. En färdig beställning innebär en beställning där alla produkter finns på vårt lager och reserverade för beställningen, och betalningssättet för beställningen har godkänts.

Saarni GB Oy tar inte emot bokningar i webbutiken.

Återgå till köp online i butik

Returadressen är
Saarni GB Oy, Kauppiaskatu 4, 20100 Åbo.
Returer måste åtföljas av en -telefon nummer +358 44 2373070 och e-postadress putiikki@saarnigb.fi

Skicka paketet till en paketautomat (Forum kortteli, Åbo) eller till ett postkontor.

Det tillkommer en avgift för returen. Du kan skicka paketet från ett Postkontor eller så är returen billigare, till exempel genom att köpa en portoetikett som ska tryckas på paketet på Postis hemsida. Att skicka ett paket från Postis webbutik kostar beroende på storlek, S-storlek 6,90 € eller M-storlek 8,90 € (våra mest populära storlekar). Läs Postis instruktioner om hur du ska agera.

Saarni GB Oy erbjuder sina kunder rätt att returnera en produkt som köpts från webbutiken inom 14 dagar efter köpet i enlighet med konsumentskyddslagen. Saarni GB Oy ansvarar inte för returkostnader. Varan ska returneras i gott skick, inkl. originalförpackningsmaterialen, pris- och produktinformationsetiketter och den ska vara i samma skick som vid köpet så att produkten kan läggas ut till försäljning igen. Produktens fraktkostnader återbetalas inte.

Begränsningar i returrätten bestäms enligt 6 kap 16 i konsumentskyddslagen: Förseglade produkter har inte returrätt när produktförpackningen har öppnats. Hygien- och intima produkter har inte returrätt efter att förpackningen öppnats, eftersom produkten på grund av dess beskaffenhet inte kan returneras för försäljning. Hygien- och intimprodukter inkluderar till exempel parfymer, tvålar, fetter, krämer, underkläder, rakutrustning och disk. Produkter anpassade för kunden har inte returrätt (t.ex. produkter skräddarsydda av en skräddare för kunden).

I enlighet med lag ansvarar köparen för värdeminskningen om denne tagit varan i bruk. Produkterna som ska returneras måste förpackas noggrant och köparen ansvarar för produktens skick under dess returtransport.

En hanteringsavgift på 10 € kommer att debiteras för ett outhämtat paket som returneras till oss outtagnat. Du beställer alltså inte en produkt om du inte tänker eller kan hämta den. Kunden ansvarar för avhämtningsställe, adress, telefonnummer, och namnuppgifter som de själva tillhandahåller.

Byte och returnera för de köpta från en tegelbutik

Produkten köpt från Kivijalkato boutique har rätt att byta utan kostnad. Produkten kan bytas inom 14 dagar efter köpet, om produkten är oanvänd och säljbar, inklusive förpacknings- och produktmärkningsinformation. Produkten kan bytas mot till exempel en liknande produkt eller ett presentkort. Presentkortet är giltigt i ett år från inköpsdatum. Observera att för produkter köpta i december erbjuder vi en utökad bytesrätt till den 14 januari.

Observera att produkter köpta från tegelbutiker inte har returrätt.