Leverans och retur
Leverans från webbutiken
Saarni GB Oy erbjuder en transporttjänst producerad av PostNord till Finland, EU-länder och Norge. Paket skickas iväg inom 1–2 vardagar. Produkterna i en enskild beställning kan levereras i flera försändelser, men vi strävar efter att skicka alla produkter i en och samma sändning.
Leverans är gratis för beställningar över 100€ i Finland och mindre beställningar kostar 4,90€. Hemleverans i Finland kostar 12,90€.
Leverans utanför Finland till andra EU-länder och Norge är gratis för beställningar över 150€ och för mindre beställningar 6,90€. Hemleverans till EU-länder kostar 14,90€.
Vi erbjuder också möjligheten att hämta produkten från vår butik. Upphämtning är kostnadsfri och produkten kan hämtas omedelbart efter betalningstransaktionen under våra öppettider.
Vi strävar efter att behandla en färdig beställning inom 48 vardagstimmar från mottagandet. Med färdig beställning avses en beställning där alla produkter finns i vårt lager och är reserverade för beställningen, samt betalningsmetoden har godkänts.
Saarni GB Oy tar inte emot reservationer i webbutiken.
Retur för webbutiksbeställning
Returadressen är
Saarni GB Oy, Kauppiaskatu 4, 20100 Åbo.
Returer måste innehålla telefonnummer +358 44 2373070 samt e-postadress putiikki@saarnigb.fi
Posti: Skicka paketet till en paketautomat (Forum-kvarteret, Åbo) eller till ett Posti-serviceställe.
Matkahuolto: K-market Puolalankatu
PostNord: K-market Puolalankatu
Du kan skicka paketet med det fraktbolag du väljer, t.ex. PostNord, Matkahuolto, Posti eller UPS. För leveranser utanför Finland rekommenderar vi att använda UPS.
Saarni GB Oy erbjuder sina kunder lagstadgad rätt att returnera en produkt köpt från webbutiken inom 14 dagar från köpet. Saarni GB Oy ansvarar inte för returfraktkostnader. Produkten ska returneras i gott skick inkl. originalförpackning, pris- och produktetiketter och vara i samma skick som vid köptillfället, så att produkten kan säljas på nytt. Transportkostnader för produkten återbetalas inte.
Begränsningar av returrätten bestäms enligt konsumentskyddslagens kapitel 6, paragraf 16: Förseglade produkter har ingen returrätt när produktförpackningen har öppnats. Hygien- och intimprodukter har ingen returrätt efter att förpackningen har öppnats, eftersom produkten inte kan återförsäljas på grund av sin natur. Hygien- och intimprodukter är till exempel parfymer, tvålar, krämer, salvor, underkläder, rakverktyg och kärl. Produkter som är skräddarsydda för kunden har ingen returrätt (t.ex. produkter som ändrats av en sömmerska för kunden).
Köparen ansvarar enligt lag för värdeminskning om produkten har tagits i bruk. Returnerade produkter ska packas noggrant och köparen ansvarar för produktens skick under returtransporten.
För paket som inte hämtas ut och returneras till oss tas en hanteringsavgift på 15€ ut, och för beställningar utanför Finland är avgiften 35€. Beställ därför inte en produkt om du inte tänker eller kan hämta ut den. Om du får problem med att ta emot din webbutiksbeställning, vänligen kontakta oss så hittar vi tillsammans en lämplig lösning. Kunden ansvarar själv för de uppgifter som lämnats om upphämtningsställe, adress, telefonnummer, och namnuppgifter.
Byte och retur för produkter köpta i den fysiska butiken
Produkter köpta i den fysiska butiken har gratis bytesrätt. Produkten kan bytas inom 14 dagar från köpet, om den är oanvänd och i säljbart skick inklusive förpacknings- och produktmärkningar. Produkten kan bytas till exempel mot en motsvarande produkt eller ett presentkort. Presentkortet är giltigt i ett år från inköpsdatumet och kan även användas i webbutiken. Observera att för produkter köpta i december erbjuder vi förlängd bytesrätt till och med den 14 januari.
Observera att produkter köpta i den fysiska butiken inte har någon returrätt.
